Programma Samen Werken
Voor wie?
-
Voor diegenen die daadwerkelijk vitaal en veerkrachtig willen samen-werken;
-
Inzicht willen krijgen waar de kwaliteiten en waar de kwetsbaarheden liggen en wat ontwikkelmogelijkheden zijn;
-
Van betekenis willen zijn.
Aanbod
Workshop Bedoeling Centraal
Als je wilt onderzoeken of het mogelijk is constructiever samen te werken, is het allereerst van belang dat je als leidinggevende(n) je verwachtingen uitspreekt. Immers er is niets frustrerender dan de indruk te wekken dat ontwikkeling naar een hoger niveau van samenwerken gewenst is, maar in de loop van het proces te ontdekken dat verwachtingen sterk uiteen lopen met stagnerende ontwikkeling tot gevolg. Door als richtinggevende leiders een waardenprofiel te laten maken en dit tijdens een workshop met elkaar te bespreken:
Inzicht in Individuele Kwaliteiten en Mogelijkheden
De Analytic Competence Tool geeft teams zicht op wérkelijke kwaliteiten
Teamworkshop Kwaliteiten en Mogelijkheden
Door de individuele ACT-metingen samen te voegen tot een teamprofiel krijgen jullie een praktisch sleutel in handen om je als team verder te ontwikkelen.
Aan de slag met Progressie
Resultaat: groeiende teamvolwassenheid.
Om gedragsverandering in de praktijk echt effect te laten hebben, is een voortdurende progressiefocus belangrijk. Door aandacht te hebben voor al bereikte en verder te bereiken betekenisvolle progressie zorgen jullie voor eilandjes van rust tussen de drukte van alledag. Om zo te garanderen dat jullie het leergesprek met elkaar blijven voeren.
Het team kan dienst doen als fakkeldrager richting de ontwikkeling van een toekomstbestendig bedrijf, organisatie, gemeenschap, groep. Dat is het geniale van fakkeldragers; mensen ‘meenemen’ om tot resultaten te komen die je als leidinggevende alleen niet kan bereiken, indien nodig over organisatiegrenzen heen.
Tijdens een intakegesprek met alle betrokkenen inventariseer ik de vragen die leven. Op basis daarvan ontwerp ik een programma, dat op procesniveau generiek is en qua invulling altijd uniek.